StarCraftová nostalgie

19. června 2007 v 5:47 | PaulMan |  Počítadla
Když mě (a hromadu dalších fanoušků) začali Blizzardi žhavit ukázkami z připravovaného druhého dílu StarCraftu, musel jsem své nadšení nějakým způsobem ventilovat - třeba hraním jedničky :)

SC II na cestě, ale...

Propagační videa ke StarCraftu II se nám začínají pěkně množit (v originální velikosti jsou ke stažení například zde, kdo nemůže nebo nechce stahovat velké objemy dat, může kouknout na YouTube) a vypadají velice slibně. Samozřejmě, vypadat slibně je jejich úkolem, hra samotná může nakonec být něco úplně jiného, ale přesto si dovolím doufat, že legenda bude mít důstojného nástupce a neskončí to podobnou katastrofou jako např. Heroes of Might&Magic V.
Problém je v tom, že vydání StarCraftu II není zrovna za dveřmi, programátoři Blizzardu dokončují jiné projekty a na tuhle hru si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Co ale s probuzeným nadšením? Řekl jsem si, že se na dvojku můžu těšit i tak, že si po letech zahraju první díl.

Emulovaný návrat

Když se mi povedlo vyhrabat staré CD s původním StarCraftem (našel jsem i datadisk, ale ten zase nebyl tak dobrý, abych se musel ukájet i na něm), udělal jsem si z něj ISO obraz a přimountoval si ho na loopback. Pak jsem chvíli googloval. StarCraft má pověst celkem špatně "rozchoditelné" hry, ve Windows XP se service packem 2 ho už zřejmě nespustí nikdo, ale v Linuxu není s vývojem Wine situace až tak zlá. Poučen informacemi z webu jsem ve winecfg změnil režim Wine na Windows 95 ještě předtím, než jsem spustil instalaci. Adresář s namountovaným obrazem CD jsem nastavil jako windowsí disk D: a poté hru skutečně spustil. Napoprvé bez zvuku, musel jsem ještě vlézt do nastavení zvuku ve Wine a přepnout HW akceleraci zvuku do režimu Emulation (nápověda opět by Google). Pak už zbývalo jenom snížit ve hře samotné citlivost posunu obrazovky myší na minimum a mohl jsem si StarCraft skutečně zahrát.

Problémy

Během několika hodin, které jsem u hraní strávil, se jediný podstatný problém objevil u zvuku. Po nahrání pozice nebo na začátku nové mise se někdy zvuk "zbláznil" a z repráků se vyvalily hlasité a nepříjemné ruchy. Jediné řešení zřejmě spočívá (po škubnutí ovladačem hlasitosti do minima) v ukončení a znovuspuštení hry. Jediná další nepříjemnost je obvyklý neduh spouštění aplikací pod Wine - po návratu ze hry (rozlišení 640x480) do systému (1600x1200) nacházím všechna okna na všech plochách s rozházenými rozměry.
A pak je tu samozřejmě ten problém, že s množstvím času, který můžu investovat do hraní, zřejmě tu jedničku do vydání pokračování nedohraju :)


Komentáře

1 Terean Terean | 25. června 2007 v 0:09 | Reagovat

Hehe:

HoMaM V je podle mě jeden z lepších dílů a to se považuju za fanouška série. Po tragické IV návrat v nejlepší kondici.

Datadisk na SC1 je samozřejmě skvělý (ostatně jako každý datadisk Blizzardu), proč se asi v profihraní hraje Broodwar?

SC1 pod Win XP se SP2 funguje bez provlémů, možná to chce jen originální CD ;)

A SC2 bude samozřejmě skvělý, o to bych se moc nebál :)

2 PaulMan PaulMan | 27. června 2007 v 21:09 | Reagovat

Terean:

hodnocení her záleží samozřejmě na osobním vkusu. Na HOMMV mě nejvíc odrazovala příšerná 3D grafika, kvůli které vypadají postavy na bojišti jako Transformers, a tupé recyklování nápadů z třetího dílu. Ano, rozhodně to bylo lepší než čtyřka. Broodwar se mi sice líbil, ale ne tolik, abych ho po dohrání třeba chtěl hrát znovu. A jestli ti funguje SC na XP SP2 bez problémů, zřejmě patříš k těm šťastnějším.

A co se dvojky týče, jak jsem psal, jsem opatrný optimista :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.